Huidige gasten:
Tafel
Aannemer Gigant B.V.
Tafel
Rokjeklokje
Tafel
MOYU
Tafel
Temm en Tuin
Tafel
HVB
Tafel
Lightboxx
Tafel
NEOS
Tafel
Solar Group Holland B.V.
Tafel
Sproet
Tafel
Scholen in de Kunst
Tafel
homeup

Hi lezer,

We werken niet met iedereen samen, maar kiezen bewust voor bedrijven en branches die écht bij ons passen. We kijken onder andere naar jullie huidige SEO-prestaties, de groeipotentie en of we binnen zes maanden meer waarde kunnen leveren dan we kosten. Alleen dan ontvang je een amuse.

hoe we koken
invite only
Chefs table

selectie proces

Wij kiezen jou!

We werken alleen met organisaties waarvan we zeker weten dat we waarde kunnen toevoegen. Pas dan komen we langs met een amuse.

Scroll verder voor de stappen in ons selectieproces.

Stap 1: Brancheonderzoek

We starten met een analyse van een specifieke branche. In 12 tot 16 uur brengen we alle organisaties in kaart. Vervolgens kiezen we o.b.v. 35 factoren de vijf organisaties waar wij de grootste SEO-impact kunnen maken.

Stap 2: Amuses & kennismaking

We brengen een plank vol heerlijke amuses. Via de QR-code op de menukaart kom je op onze website, waar je een kennismaking kunt inplannen. Tijdens dat gesprek verkennen we samen de mogelijkheden.

Stap 3: Strategie

Chef Lars duikt één of twee dagen in jullie markt en doelstellingen. Vervolgens ontwikkelt hij een maatwerk SEO-strategie. Die komen we uiteraard persoonlijk presenteren. Dit is allemaal nog gratis.

Stap 4: Aan de slag!

Zien jullie het zitten? Dan gaan we van start. Binnen zes maanden leveren we aantoonbaar meer op dan we kosten. En natuurlijk: de samenwerking is vanaf dag één maandelijks opzegbaar.

exclusive
invite only
chefs table

6 maanden leveren we meer op dan we kosten

Boek nu jouw tafel
Nog 1 tafel beschikbaar
We kiezen bewust voor langzame groei: maximaal één nieuwe klant per maand. Zo blijft de kwaliteit voor iedereen gewaarborgd, en mede daardoor is nog nooit een klant vertrokken.
Gasten
tafel 25/26
exclusive
homeup
1 jaar
homeup was onze eerste officiële SEO Kitchen klant, en inmiddels werken we al ruim een jaar intensief samen. De doelstellingen voor zowel 6 als 12 maanden zijn ruimschoots overtroffen.
Organische bezoekers
+915%
Het aantal organische bezoekers groeide van gemiddeld 19 naar 174 per dag.
Waarde van organisch verkeer
+400%
De geschatte waarde van het verkeer steeg van €42 naar €424 per dag.
SEO rendabel na
5 maanden
Binnen vijf maanden leverden we aantoonbaar meer op dan we kostten.
Sake van der Oord
5
''Ook na de unieke manier van benaderen voelde het toch nog een beetje als een risico om als eerste officiële klant bij SEO Kitchen te starten, maar de belofte om na 6 maanden rendabel te zijn hebben ze meer dan waargemaakt. En ook na 12 maanden groeien we nog hard door!’’
Scholen in de Kunst
Scholen in de Kunst
Scholen in de Kunst is al meer dan vijf jaar klant van onze Head Chef Lars. Al ruim vóór de start van SEO Kitchen werkte Lars als freelance SEO-specialist aan het vullen van gitaarlessen tot fotografiecursussen in deze nichemarkt in Amersfoort.
Organische bezoekers
+35%
Jaarlijks groeit het aantal organische bezoekers met 25% tot 45%.
Waarde van organisch verkeer
25%
De geschatte waarde van het verkeer stijgt gemiddeld met 25% per jaar mee.
Aantal inschrijvingen
vol = vol
Mede dankzij SEO zijn de meeste cursussen al jarenlang volledig volgeboekt.
Marjolein Smith
5
“Bij SEO Kitchen weten ze alles van SEO, maar ze kunnen zich ook verplaatsen in onze organisatie en doelstellingen. Voor ons een prettige en betrouwbare partner, waarmee we al jaren goede resultaten behalen.’’
Sproet
Sinds de oprichting zijn we betrokken bij Sproet. In vier jaar tijd groeide het platform uit tot het grootste onafhankelijke platform voor huidadvies in Nederland! We zijn trots dat we hieraan mogen bijdragen.
Organische bezoekers
+ 1.6 miljoen
Van 0 naar meer dan 1,6 miljoen organische bezoekers per jaar binnen vier jaar.
Waarde van organisch verkeer
€300.000
Dezelfde bezoekers via advertenties inkopen zou jaarlijks ruim €300.000 kosten.
SEO rendabel na
3 maanden
Al na drie maanden was SEO rendabel. Omdat we vanaf nul begonnen, overtrof dit zelfs onze meest optimistische prognoses.
Luus van Eck
5
“De eerste stappen van Sproet waren spannend, maar SEO Kitchen heeft me hier enorm in geholpen. Niet alleen met SEO, maar ook met advies over het CMS, verdienmodellen en nog veel meer. Ik ben heel erg blij met de samenwerking en resultaten!”
Wat zeggen deze cijfers écht?
Natuurlijk hopen we dat je onder de indruk bent van de resultaten. Maar eerlijk is eerlijk: deze cijfers zeggen precies... hélemaal niks.
Waarom niet?
Iedereen laat goed werk zien. Mooie cijfers zeggen niets als je 3 klanten uitlicht. Elk bureau scoort wel eens goed. Alleen als je álle klanten bekijkt, zie je of de kwaliteit écht consistent is. Ook zijn cijfers zonder context vaak waardeloos. We zien het regelmatig in de branche: trots zijn op posities van zoektermen zonder volume, of veel verkeer dat geen omzet oplevert.
Geen geheimen
Vraag na de kennismaking naar een lijst met al onze klanten. Bel of mail ze gerust. Vraag naar resultaten en de samenwerking. Zo weet je zeker dat we niets mooier maken dan het is. Wie goed werk levert, heeft niets te verbergen.
Een stok achter de deur
Gaan wij aan de slag? Dan spreken we af dat we de resulaten na 6 en 12 maanden op onze website plaatsen. Een klein beetje extra druk voor ons om goede resultaten te halen. Niet dat we dat nodig hebben natuurlijk!
Poppende champagne.
ZOEK DE SLEUTEL EN 
OPEN het SLot. Nee, niet die sleutel...
Een SEO butler.
Een vergrootglas.

Onze naam: SEO Kitchen, komt van de werkwijze die vaak in topkeukens gebruikt wordt. Niks gaat de keuken uit voordat de Head Chef het gecontroleerd heeft. Is er iets niet naar wens? Dan komt de Head Chef naar je tafel om het probleem op te lossen.

nieuwe partners

Bloemendalsestraat 21, 3811 EP Amersfoort
Chef Lars: +31 (6) 14068743 - Lars@seokitchen.nl
Chef Mike: +31 (6) 21937758 - Mike@seokitchen.nl
www.seokitchen.nl
Gastenlijst counter: 204
Ma 19/03/25  11:36:49 AM
KLANTNAAM
Startdatum
MOYU
26
-
05
-
2025
12
-
01
-
2025
LOX NYC
23
-
05
-
2025
1
-
10
-
2025
Total:
(wachtende)
204
Een cocktail.
Heb je de sleutel gevonden? 
Mooi! Dan vertellen we je graag hoe SEO Kitchen is ontstaan. Lars werkt al 6 jaar als SEO professional. Tijdens zijn studie start hij als zzp’er in online marketing. Al snel richt hij zich vooral op SEO, omdat dat het meeste oplevert voor klanten. In 2020 begint hij, naast zijn zzp-werk, samen met Mike de webshop zwembadmannetjes.nl. 85% van de omzet komt daar uit SEO. Die samenwerking legt de basis voor SEO Kitchen.
In de beginjaren van de Zwembadmannetjes worden we vaak benaderd door SEO-bureaus die hun diensten aanbieden. Al snel merken we hoe groot het verschil in kwaliteit is. We spreken partijen die duidelijk geen verstand van zaken hebben, en soms zelfs ronduit misleidend zijn. Dat brengt ons op het idee om twintig bureaus uit te nodigen voor een gesprek. Niet om klant te worden, maar om te begrijpen hoe het beter kan. Wat ons vooral opvalt: bedrijven worden willekeurig benaderd door bureaus zonder enig plan of inzicht. Bureaus benaderen iedere maand honderden bedrijven zonder logische selectiecriteria. Daarnaast accepteren bureaus iedere aanvraag van een potentiële nieuwe klant, ook als ze weten dat ze geen waarde kunnen toevoegen. Dit werkt natuurlijk niet, en dat frustreert beide partijen.

Wij werken anders. We kiezen zelf met wie we samenwerken, en alleen als we vooraf al zien dat we écht verschil kunnen maken.
Wow! De sleutel gevonden en ons verhaal gelezen. Jij investeert dus ook vooraf tijd en energie in potentiële samenwerkingen. Als je een kennismaking inplant, zet dan ''Chef'' voor je naam en ontvang een cadeautje bij de start van het traject. 
Sleep

Cowboys
v.s.
experts

Hoe onderscheidt een goed online marketingbureau zich van de vele cowboys in de markt? We hebben de belangrijkste punten voor je op een rij gezet. Volgens ons zou elk bureau hieraan moeten voldoen. Bij elk punt leggen we uit waarom we dat vinden. Ben je het ergens niet mee eens? Of heb je aanvullingen? Laat het gerust weten. We staan open voor feedback en discussie.

Heerlijke amuses

Een goed SEO-bureau brengt lekkere amuses langs voor ze überhaupt aan de slag gaan.
Meer uitleg

Maandelijks opzegbaar

Een goed SEO-bureau houdt je niet vast in lange contracten, maar de dienst is maandelijks opzegbaar.
Meer uitleg

Inwerken + leertraject

Een goed SEO-bureau werkt nieuwe teamleden grondig in voor zij aan de slag gaan voor klanten.
Meer uitleg

Testen, dan toepassen

Een goed SEO-bureau test nieuwe strategieën nooit als eerste op jouw website.
Meer uitleg

Practice what you preach

Een goed SEO-bureau heeft websites in beheer die goed ranken en € opleveren.
Meer uitleg

Sturen op €, niet op onzin

Een goed SEO-bureau stuurt op euro’s. Niet enkel op bezoekersaantallen, posities of andere oppervlakkige (K)PI’s.
Meer uitleg

Prognose geen garantie

Een goed bureau durft een prognose te geven. Dit kan lastig zijn, maar het is essentieel.
Meer uitleg
de chefs
buitengewoon
(ordinairyness)

onze
SEO
experts

Een lijstje.
Chef
Lars Brakel
Een rechthoekig lijstje.
Een lijstje.
Front of House
Mike Bosman
Een rechthoekig lijstje.
Een lijstje.
Chef
Barros Westplat
Een rechthoekig lijstje.
Een lijstje.
Chef
Jerre Bosman
Een rechthoekig lijstje.
Een lijstje.
Chef
Odile Brakel
Een rechthoekig lijstje.
1/8

FAQ's

Hoe komen jullie aan die lekkere amuses?

Die laten wij maken door de geweldige Lilan van Yellow Kitchen.

Optimaliseren jullie ook voor ChatGPT en andere LLM’s?

Zeker. Als het relevant is voor jullie branche, verwerken we dat in de strategie. De aanpak verschilt in de basis nog niet zoveel van traditionele SEO, maar we houden de ontwikkelingen scherp in de gaten.

Chef Barry volgt alle trends rondom SEO voor LLM’s op de voet. Of beter gezegd: GEO. Generative Engine Optimization, zoals hij het zelf noemt.

Kan ik ook klant worden als jullie mij niet benaderd hebben?

Het korte antwoord: nee.

Wij kiezen zelf de organisaties waarmee we werken. Zo weten we zeker dat we écht resultaat kunnen behalen. En dat is precies wat je wilt als klant, toch?

We selecteren bedrijven in branches die bij ons passen. Denk aan onderwerpen waar we nieuwsgierig van worden, waar we energie van krijgen en waarin we de kansen meteen zien liggen. Dat zorgt ervoor dat we gemotiveerd blijven én het beste werk leveren.

We richten ons specifiek op websites en webshops waarvan we zeker weten dat wij de juiste partij zijn om de groeikansen te benutten.

Het lange antwoord is dus ook: nee, beter van niet.

Kan het traject op ieder moment gestopt of gepauzeerd worden?

Ja, natuurlijk. En eerlijk gezegd is het best gênant als dat bij SEO niet kan.

Als een bureau je daarin beperkt, moeten ze wel met een héél goed verhaal komen. Als je ergens mee wilt stoppen, zeker SEO, dan moet dat gewoon kunnen.

Hoe lang duurt een SEO-traject bij SEO Kitchen?

Zolang jij wilt. Het traject stopt zodra jij dat besluit.

Voor veel websites is SEO een doorlopend proces. De eerste zichtbare resultaten verschijnen meestal pas na drie tot zes maanden. Waarom dat zo lang duurt? Leggen we je graag per mail uit, stuur even een mailtje naar lars@seokitchen.nl en dan beantwoorden we de vraag specifiek voor jouw organisatie.

Wij kiezen bijna alleen websites uit waarvoor SEO een doorlopend proces is. Hier kunnen we het meeste waarde toevoegen. En het is voor ons simpelweg ook interessanter.

We hebben ooit gewerkt voor een lokale personal trainer. Na een paar maanden waren we eigenlijk klaar. Er waren maar twee écht relevante zoektermen:

  • personal trainer Amersfoort
  • personal training Amersfoort

Prima klusje, maar niet onze ideale match.

Wij kiezen het liefst organisaties waar de SEO-werkvoorraad nooit opraakt. Daar worden we het best van, en jij ook.

Wat kost een SEO-traject bij SEO Kitchen?

Dat verschilt per klant. De maandelijkse kosten liggen meestal tussen de 1.250 en 10.000 euro.

We baseren de projectprijs op een dynamisch uurtarief tussen de 65 en 130 euro. Dat tarief beweegt mee met de hoeveelheid werk en de complexiteit van het traject. Afgelopen jaar kwam ons gemiddelde uurtarief uit op 85,65 euro. Dit jaar streven we naar 90 euro.

We kiezen bewust voor een flexibel tarief. Zo hoeven we niet bij elk extra verzoek te roepen dat het “buiten de scope” valt. Bovendien is het in SEO vrijwel onmogelijk om vooraf exact in te schatten hoeveel tijd het kost om een doel te bereiken.

Komen we structureel onder de 65 of boven de 130 euro per uur uit? Dan trekken we op tijd aan de bel. We bespreken dit proactief en stellen samen de projectprijs bij.

Toch nog vragen?

We nodigen je graag uit voor een gesprek om al je vragen te beantwoorden. of contact Chef Lars via: lars@seokitchen.nl of +31 (6) 14068743.
Een sleutel die je helpt iets te vinden.
Klik op de sleutel en open het slot
Plan kennismaking